حل مشکل سوراخ شدن مخزن آبگرمکن ایستاده

حل مشکل سوراخ شدن مخزن آبگرمکن ایستاده

پیشنهاد میکنیم برای حل مشکل سوراخ شدن مخزن آبگرمکن ایستاده از راه حل های دائمی که در قسمت پیشگیری در پایین متن نوشته شده است دیدن فرمایید.

راه های اولیه حل مشکل سوراخ شدن مخزن آبگرمکن ایستاده

در۹۵ در صد پوسیدگی مخازن آبگرمکن ایستاده ، نشتی از قسمت عدسی میباشد. ابتدا میتوان از چسب ٱهن استفاده کرد البته برای نشتی های ریز پیشنهاد میشود. دوم با خمیرهای مخصوص نشتی و نوار رابر میتوان نشتی را بند اورد. سومین راه حل جوشکاری میباشد که با قراردادن یک تکه ورق اهن در محل نشتی و جوشکاری اطراف ورق ، نشتی مخزن را میتوان بند اورد.در ادامه به صورت کامل به این موضوعات خواهیم پرداخت.

حل مشکل سوراخ شدن مخزن آبگرمکن ایستاده
در۹۵ در صد پوسیدگی مخازن نشتی از قسمت عدسی میباشد.

استفاده از خمیر اپوکسی برای آبگرمکن ایستاده

از خمیر اپوکسی در آب بندی لوله های دارای زنگزدگی و خوردگی وهمچنین درزگیری استفاده می شود. این خمیر می تواند راه حل مفیدی برای تعمیر نشتی آبگرمکن باشد. این خمیر را می توان روی لوله و یا مخزن چسباند و نگران جدا شدن آن از سطوح نبود.
خمیر اپوکسی برای سطوح مختلف فلزی و پلاستیکی استفاده می شود. استفاده از آن نیاز به تخصص خاصی ندارد اما نکته مهم این است که این خمیر بصورت دائمی این مشکلی را برطرف نمی کند بلکه برای مواقعی پرکاربرد است که شما دسترسی به تعمیر کار ندارید و می خواهید مشکل سوراخ شدن مخزن را موقتا برطرف کنید.

برای استفاده از خمیر توجه کنید که محل نشتی کاملا خشک باشد و جریان آب را قطع کنید سپس از خمیر استفاده کنید. خمیر را باید ورز دهید تا کامل مخلوط شود و در قسمت سوراخ و اطراف آن بزنید. پس از یک ساعت سفت می شود.
باید نوار رابر را در اب خیس کنید و دور لوله و یا منبع بچرخانید و از روی خمیر چندین مرتبه عبور دهید مانند گچ گرفتن پا. البته خمیر پوتی و نوار رابر به دلیل قیمت بالا و تحریمها چند سالی هست که واردات آن به کشور ما انجام نمی شود.

مشکلات احتمالی آبگرمکن ایستاده
پکیج‌های دیواری ممکن است مشکلات مختلفی داشته باشند که اکثر این مشکلات به خاطر رسوب آب داخل مبدل‌های آنها است. از جمله مشکلاتی که ممکن است برای یک پکیج پیش بیاید عبارت است از:

  • افت فشار آب
  • خراب شدن فن پکیج
  • خرابی پرشر سوئیچ دود
  • گیرپاژ شدن پمپ پکیج
  • ضعیف شدن جرقه زن پکیج
  • روشن نشدن مشعل پکیج بیشتر در ویکی پدیا

استفاده از چسب رفع نشتی لوله

استفاده از چسب نشتی لوله بهترین و سریع ترین راه حل هست که در بیشتر موارد می تواند مشکل نشتی آبگرمکن ایستاده را برطرف کند.
در انتخاب چسب باید دقت کنید که این ویژگی ها را حتما دارا باشد:

  • ضد آب باشد
  • در برابر سرما و گرمای شدید مقاوم باشد.
  • در برابر پاک کننده های شیمیایی مقاومت داشته باشد.
  • انعطاف پذیری بالایی داشته باشد.
مطلب مرتبط:   10 مرحله نصب آبگرمکن صنعتی

چسب های رفع نشتی لوله ، انواع متفاوتی دارند. به همین دلیل با توجه به جنس لوله ی مورد نظر ، خرید چسب را با دقت انجام دهید.

استفاده از روش های جوشکاری در سوراخ شدن مخزن آبگرمکن

جوشکاری لوله ها یکی از بهترین راه حل هاست و نیاز به تخصص دارد. در این زمینه حتما از فردی که در این زمینه تجربه و تخصص دارد کمک بگیرید. البته جوشکاری علاوه بر تخصص نیاز به دستگاه جوش مناسب دارد.
اولین کاری که بعد از نشتی آب و سوراخ شدن لوله ها و یا مخزن باید انجام دهید ، طبیعتا قطع جریان شیر اصلی است.

جوشکاری باید به نحوی انجام شود که لوله و یا مخزن ، توانایی تحمل فشار آن را داشته باشد و دچار مشکل نشود در واقع نباید کوچکترین نشتی داشته باشد چون می تواند باعث بروز صدمات و خطرات جبران ناپذیر شود.

بنابراین میتوان مشکل سوراخ بودن لوله و یا مخزن را با روش جوشکاری برطرف کرد اما باید موارد زیر را حتما در نظر بگیرید.

  • اول باید محل سوراخ شده را سمباده زده تا صاف شود.
  • پس از سمباده زدن و صاف شدن محل سوراخ شده ، میتوان عمل جوشکاری را انجام داد.

برای جوشکاری آبگرمکن حتما از فرد متخصص کمک بگیرید زیرا کار حساسی است.

چسب دکتر پایپ برای آبگرمکن ایستاده

چسب نشتی لوله دکتر پایپ جز بهترین راهکارها برای رفع نشتی مخزن و یا لوله می باشد.
این چسب میزان تحمل فشار را طبق استاندارد جهانی دارد. یکی از مزایای مهم استفاده از این چسب ، بهداشتی و غیرسمی بودن آن است. چسب دکتر پایپ برای انواع لوله ها با جنس های فلزی،PVC،مسی و … قابل استفاده است و میتوان راحت و با هزینه کم از آن استفاده کرد. این چسب مقاومت دمایی بین ۲۰- تا ۲۰۰ درجه سانتی گراد دارد و در مقابل انواع شوینده ها مقاوم است.

مطلب مرتبط:   معرفی دیگ فایر تیوب
حل مشکل سوراخ شدن مخزن آبگرمکن ایستاده
چسب دکتر پایپ

دکتر پایپ در واقع ۲خمیر مختلف هست که وقتی با هم ترکیب م یشوند شروع به سفت شدن میکنند. خمیر قبل از سفت شدن کامل باید روی محل نشتی گذاشته شده و با فشار کف دست در محل نشتی کمی پهن شود تا حدی که کمی از اطراف محل نشتی بیشتر بر روی لوله پهن شود.

بعد نوار رابر را در اب خیس میکنیم و طبق عکس بر دور لوله مخزن و … میچرخانیم و با دست سفت میکشیم تا تارو پود نوار و خمیر بر هم بیفتد و در همدیگر سفت شوند و موقع اجرا هم اب تمیز روی نوار میریزیم تا سفت شدگی و محکم شدم نوار رابر و خمیر یک دست شوند. کار که تمام شد ۱۵ دقیقه تقریبا صبر میکنیم و شیر فلکه را باز مکنیم و اب را در لوله نشتی راه میاندازیم به این صورا نشتی بند می آید.

استفاده از چسب آهن برای سوراخ شدن آبگرمکن ایستاده

چسب های آهن از مقاومت بالایی بین ۷۰- تا ۳۵۰ درجه برخوردارند. و در برابر گاز دی اکسید کربن و اشعه یو وی نیز مقاوم هستند. این چسب برای چسباندن تمامی فلزات ، پر کردن سوراخ روی فلزات ، تعمیر نشتی لوله ها و … به کار گرفته می شود.
این چسب به سرعت و کمتر از ۵ دقیقه سفت می شود.برای استفاده از این چسب از قلم مو استفاده کنید و چسب را روی سطح مورد نظر بزنید.

پیشگیری بهتر از درمان است!

تجربه ثابت کرده است که تمام این کارها برای رفع نشتی موقت است و باید راه حل بهتری را انجام بدهیم.

  • استفاده از سختیگیر رزینی
    • استفاده از این سختیگیرها بخصوص در جاهایی که از آب سنگین استفاده میکنند موجب افزایش طول عمر لوله ها و آب گرم کن خواهد شد. سختی گیر باعث میشود که رسوب داخل مخزن ابگرمکن نفوذ نکند و عمر ابگرمکن زیاد شود . مخصوصا سختی گیر در معادن و جاهایی که سختی اب بیش از حد معمول دارند حتما پیشنهاد میشود.
  • ضخامت عدسی بیش از بدنه باشد
    • در زمان تولید ضخامت اعلام شده روی دستگاه در زمان جاگذاری عدسی یک تا دو میلیمتر کم خواهد شد. همین مورد باعث بیشترین مشکل خواهد بود. تجربه ۲۰ ساله شوفاژکاران حاکی از همین موضوع است که بیش از ۹۰ درصد سوراخ شدگی آبگرمکن از عدسی می باشد.
مطلب مرتبط:   ساخت رینگ جکوزی استیل

معادن و مراکز صنعتی بیشتر آب ورودی آن ها آب سنگین می باشد. این ترکیب باعث بوجود آمدن انواع رسوبات و نشتی در سیستم های تاسیساتی خواهد شد.

نتیجه گیری

پیشنهاد ما به شما این است که در صورت سوراخ شدن مخزن آبگرمکن ایستاده حتما آن را تعویض کنید.

در موقع خرید و سفارش آبگرمکن ایستاده حتما دقت کنید که از ورق با ضخامت بالا نسبت به فشار کاری استفاده شده باشد و یا هنگام سفارش از سازنده بخواهید که از ورق با ضخامت بالا برای ساخت آبگرمکن استفاده نماید.

دقت کنید که تمامی این روش ها موقتی است و باید به فکر یک چاره اساسی برای رفع این مشکل باشید.

ٱبگرمکن های تولیدی شرکت شوفاژکاران دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند و میتوانید با اطمینان کامل و بدون نگرانی به این شرکت سفارش دهید و طبق خواسته خودتان و با بهترین کیفیت آبگرمکن خود را تحویل بگیرید. آبگرمکن ایستاده

شرکت شوفاژ کاران اهورا، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدی انواع تجهیزات تصفیه، منابع انبساط، انواع آبگرمکن‌ها، منابع کویل دار، انواع منابع ذخیره و همچنین منابع دو جداره می‌باشد. شرکت شوفاژکاران اهورا

تماس با ما :  ۹۸۲۱۶۶۳۱۱۴۸۲+

(۱۳ امتیاز) - ۴/۵

۷ دیدگاه. Leave new

  • عالی بود
    ممنونم از توضیحات کاملتون

    پاسخ
  • علی زمانپور
    ۹ دی, ۱۴۰۱ ۹:۳۹ ق٫ظ

    سلام خوبید سفارش چسب امن

    پاسخ
  • سلام. خداقوت.سپاس وتشکر بابت ارائه مطالب ارزنده و مفید…. لطفا بفرمایید… کف آبگرمکن(قسمت عدسی ها) سوراخ شده رو میشه یه کفی دیگه روی همون کفی قبلی جوش دادبدون اینکه کفی قبلی رو دربیاریم؟

    پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر چرا ابگرمکن ما وقتی روشن میشه دی اکسید رو میده تو خونه در واقع بوی گاز نیس ها بوی دی اکسید و بخار یه چیزی تو این مایع هاست از چی میتونه باشه از سوراخ شدنش میتونه باشه؟؟آبگرمکن ایستاده هس

    پاسخ
    • پشتیبانی شوفاژکاران
      ۴ دی, ۱۴۰۲ ۲:۲۹ ب٫ظ

      سلام! بوی دی‌اکسید کربن (CO2) که در هنگام روشن شدن آبگرمکن احساس می‌شود، ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود. برخی از این دلایل ممکن است شامل عوامل طبیعی و علل فنی باشند. در زیر چند مورد از این دلایل ذکر شده‌اند:

      آب گرم‌کن نامناسب:

      اگر آبگرمکن شما به درستی تنظیم نشده باشد یا از نوعی کیفیت پایین باشد، ممکن است هنگام روشن شدن، فرآیند احتراق ناقص ایجاد شود و به جای تولید دی‌اکسید کربن، مواد دیگری همچون بخارات و اثرات دیگر تولید شود.
      تهویه نامناسب:

      در صورتی که محل نصب آبگرمکن دارای تهویه نامناسب باشد و هوا به‌طور کافی نرود، احتمال ایجاد احتراق ناقص و ایجاد گازهای مضر مانند CO2 افزایش می‌یابد.
      نقض ایمنی:

      در صورت وجود نقض در قسمت‌های مختلف آبگرمکن، از جمله سوراخ‌ها یا لوله‌ها، ممکن است گازهای مضر به محیط خارجی منتقل شوند.
      نقض ایستادگی:

      اگر آبگرمکن به درستی نصب نشده باشد و احتمال سوراخ‌ها یا اتصالات ناقص باشد، احتمال ورود گازهای مضر به محیط زیست بالا می‌رود.
      استفاده از سوخت ناسالم:

      در صورتی که برای احتراق سوخت‌های غیرمناسب یا ناسالم از جمله چوب یا مواد سوختی با احتمال تولید گازهای مضر استفاده شود، ممکن است بوی دی‌اکسید کربن حاصل شود.
      در هر صورت، اگر شما بوی دی‌اکسید را احساس می‌کنید، بهتر است که از نظر فنی آبگرمکن شما بررسی شود و در صورت لزوم اقدامات اصلاحی انجام شود. همچنین، اطمینان حاصل کنید که محل نصب آبگرمکن دارای تهویه مناسب و نصب به‌طور صحیح است. در صورت شک، تماس با یک تکنسین یا کارشناس فنی مجرب توصیه می‌شود.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست محتوا