۱۰ مرحله نصب آبگرمکن صنعتی

آبگرمکن صنعتی با راندمان بالا امروزه جزء کارآمدترین آبگرمکن های موجود در بازار هستند.

نصب آبگرمکن صنعتی

نصب آبگرمکن صنعتی مشعل دار  بر اساس مشخصات و دستورالعمل‌های شرکت سازنده انجام شود. هر چند که نصب آنها ساده است اما دقت به برخی نکات می تواند طول عمر دستگاه را چند برابر کند.

شرکت شوفاژکاران اهورا دارای انواع آبگرمکن های صنعتی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

۷ نکته کلیدی برای نصب آبگرمکن صنعتی

نصب آبگرمکن صنعتی بر حسب شرایط محیطی و دستگاه خریداری شده ممکن است متفاوت باشد. اما در اینجا به نکات کلیدی نصب آبگرمکن صنعتی اشاره خواهیم کرد که مطالعه آنها قبل از نصب لازم است.

  • برای نصب آبگرمکن صنعتی باید دقت داشت که بر اساس ظرفیت و ابعاد آن فنداسیون و کف سازی مناسب اجرا شود. برای محاسبه وزن قابل تحمل فنداسیون به وزن آب داخل آبگرمکن و همچنین وزن خود دستگاه توجه کنید.
  • بهتر است آبگرمکن یک شیب بسیار ملایم و کم به سمت مشعل خود داشته باشد و یا اگر از آبگرمکن صنعتی ۲ پاس استفاده می کنید این شیب به سمت خروجی دودکش باشد با احتراق مشعل به خصوص در ابتدای راه اندازی شود که با توجه به دمای پایین آب جداره داخلی لوله آتشخوار شروع به تعرق کردن می‌کند. باید توجه داشت که این مایع که حاصل تقطیر گازهای و محصولات احتراق مشعل است به شدت اسیدی است و خاصیت خورندگی دارد و می‌تواند در طولانی مدت باعث آسیب به کوره آبگرمکن صنعتی شود. شیب خفیف باعث جمع شدن و خارج شدن آن از کوره آبگرمکن می شود.
  • هگام نصب آبگرمکن صنعتی طول دودکش مناسب و نصب کلاهک بر روی خروجی دودکش از دستگاه الزامی است.
  • عایق کاری و نصب آبگرمکن صنعتی در محلی به دور از وزش باد می تواند باعث کاهش اتلاف انرژی شود.
  • نصب شیر یکطرفه در مسیر آب سرد ورودی باعث جلوگیری از بازگشت آبگرم به مسیر لوله آب سرد می شود. این اتفاق بیشتر پس از نصب آبگرمکن صنعتی و راه اندازی آن رخ میدهد. پس از پر کردن آب سرد و روشن کردن مشعل دمای آب افزایش می یابد و به طبع فشار آن هم افزایش خواهد یافت.
  • اگر مسیر خروجی و شیرهای مصرف بسته باشند، فشار آبگرمکن بالا میرود و این فشار از میزان فشار آب شهر و یا پمپ هم فراتر میرود و اگر شیر یک طرفه نصب نشود با باز کردن شیر آب سرد در ساختمان آب گرم شده به دلیل فشار بالاتر در آبگرمکن در مسیر آب سرد جریان پیدا خواهد کرد.
  • افزایش فشار آب ناشی از افزایش دمای آب دلیل خوبی برای نصب شیر اطمینان بر روی آبگرمکن های صنعتی نیز خواهد بود شیر اطمینان متناسب با مشخص شدن ظرفیت آبگرمکن باید محاسبه و نقض شود.
مطلب مرتبط:   انواع آبگرمکن صنعتی مشعل دار

نصب آبگرمکن صنعتی

در ادامه با روش نصب آبگرمکن صنعتی ایستاده اشنا خواهید شد.

لوازم موردنیاز جهت نصب آبگرمکن صنعتی ایستاده :

  1. پیچ‌گوشتی مناسب
  2. آچار قابل تنظیم
  3. نوار تفلون و چسب برق
  4. چسب مخصوص لوله‌کشی گاز
  5. آچار لوله‌کشی
  6. عینک محافظ
  7. مولتی‌متر
  8. ابزار مناسب برش لوله‌ها
  9. انبردست
  10. سیم‌چین
  11. اتصالات و رابط‌های موردنیاز
نصب آبگرمکن صنعتی
شرکت شوفاژکاران تولید کننده آبگرمکن صنعتی

مراحل نصب

۱. یک موقعیت مناسب در نظر بگیرید

اگر تاکنون در محیط مدنظر شما از آبگرمکن ایستاده استفاده نمی‌شد باید یک موقعیت مناسب برای نصب این دستگاه در نظر گرفته شود. در انتخاب این موقعیت باید چند نکته را در نظر داشته باشید:

ارتفاع آبگرمکن ایستاده تقریبا زیاد است. بنابراین دقت کنید که ارتفاع سقف در نقطه مدنظر برای این دستگاه مناسب باشد. ترجیحا نباید آبگرمکن را در محیط سرباز قرار دهید زیرا  تغییرات آب و هوایی باعث میشود که عمر مفید آبگرمکن کاهش یابد.

به یاد داشته باشید که آبگرمکن باید به ۳ جریان برق، گاز و آب متصل باشد. در نتیجه موقعیتی را برای قرارگیری این دستگاه انتخاب کنید که هر ۳ مورد به‌راحتی در اختیار دستگاه قرار بگیرد.

آبگرمکن ایستاده‌ای که با استفاده از گاز فعالیت می‌کند، دارای یک هواکش است که گازهای تولیدی این دستگاه را به بیرون هدایت می‌کند. بنابراین مکانی را برای نصب این دستگاه در نظر بگیرید که قابلیت نصب هواکش را داشته باشد.

محیط‌ هایی که دارای رطوبت زیادی هستند، برای نصب آبگرمکن ایستاده مناسب نیستند.

۲. جریان گاز و آب را قطع کنید

در مرحله دوم باید جریان گازی که به آبگرمکن وارد می‌شود را قطع کنید. سپس شیر اصلی تامین آب را ببندید و برای تسریع در روند تخلیه لوله‌ها، شیر آبی که پایین‌ترین ارتفاع را در منزل دارد، باز کنید. (این کار باعث خالی شدن سریع‌تر آب موجود در شبکه آب‌رسانی خواهد شد.)

مطلب مرتبط:   منبع دوجداره چیست و چه کاربردی دارد؟

۳. مخزن آب را خالی کنید

در راستای تخلیه مخزن آب، یک شیلنگ را به شیر تخلیه متصل کنید و منتظر بمانید تا تمام آب موجود از دستگاه تخلیه شود. لازم به ذکر است که آب خروجی ممکن است بسیار داغ باشد.

۴. اتصالات گاز را جدا کنید

در مرحله چهارم با استفاده از یک آچار مناسب و پس از کسب اطمینان از قطع بودن جریان گاز، اتصالات گاز آبگرمکن را جدا کنید.

۵. پس از باز کردن هواکش، اتصالات آب دستگاه را جدا کنید

برای این که بتوانید اتصالات آب را راحت‌تر باز کنید، ابتدا هواکش را جدا کنید. در قدم بعد مهره‌ها و رابط‌ها را باز کرده تا ارتباط آبگرمکن با جریان آب قطع شود. سپس آبگرمکن قدیمی را خارج کنید.

۶. شیر تخلیه دما و فشار را متصل کنید

در اولین قدم شیر تخلیه آبگرمکن جدید خود را با استفاده از نوار تفلون به دستگاه متصل کنید و از ایمن بودن آن اطمینان یابید. سپس لوله تخلیه را به شیر وصل کرده تا در مواقع ضروری بتوانید از این قسمت آبگرمکن استفاده کنید.

۷. لوله‌کشی آب را آماده کنید.

ساختار آبگرمکن ایستاده به این صورت است که از یک سمت آب سرد به دستگاه وارد میشود و از سمت دیگر آب گرم خارج می‌شود. ورودی و خروجی آبگرمکن ایستاده معمولا به‌طور موازی و بر روی این دستگاه قرار گرفته‌اند. شما باید ابتدا این ورودی و خروجی را برای متصل شدن جریان آب سرد و گرم آماده کنید.

۸. هواکش را متصل کنید

در این مرحله باید هواکش آبگرمکن را با دقت زیاد دوباره متصل کنید. در نظر داشته باشید که هر گونه اشتباه در این مرحله می‌تواند در کوتاه‌مدت و بلندمدت سلامت شما و اطرافیان را در معرض خطر جدی قرار دهد.

مطلب مرتبط:   منبع کویل دار چیست؟

۹. با دو آچار اتصال گاز را برقرار کنید

در اقدام بعدی باید اتصال جریان گاز با آبگرمکن دوباره برقرار شود. در این راستا از دو آچار استفاده کنید تا این اتصال تا حد ممکن ایمن باشد. به خاطر داشته باشید که در این مرحله حتما باید از چسب مخصوص برای جلوگیری از نشت گاز استفاده شود.

پس از متصل شدن دستگاه به جریان گاز، با استفاده از یک محلول آب و صابون، وجود نشتی در این قسمت را بررسی کنید تا در صورت نیاز اصلاحات لازم اعمال شود. (در صورت وجود نشتی در محل قرارگیری محلول، حباب ایجاد خواهد شد.)

۱۰. گام آخر نصب آبگرمکن صنعتی ایستاده

برای پر کردن مخزن آب پس از نصب آبگرمکن صنعتی جدید خود، ابتدا شیر تخلیه باید کاملا بسته باشد. سپس شیر اصلی تامین آب را باز کنید و در قدم بعد دریچه ورودی آب سرد آبگرمکن را نیز باز کنید. پس از انجام این مراحل نزدیکترین شیر آب گرم به دستگاه را باز کرده و منتظر شوید تا آب از آن خارج شود. خروج آب به معنی پر شدن مخزن دستگاه می‌باشد. با باز گذاشتن شیر آب، هوای موجود در دستگاه و مسیر جریان آب را خارج کنید تا آب به‌صورت یک دست از لوله خارج شود.

سوالات متداول :

قیمت آبگرمکن ایستاده دست دوم چقدر است ؟

قیمت آبگرمکن ایستاده دست دوم به مراتب کمتر از قیمت نوع خواهد بود و قبل از خرید آبگرمکن صنعتی دست دوم لطفا با قیمت نو مقایسه کنید و از سالم بودن بدنه آبگرمکن ذست دوم مطمئن شوید.

 

پس از این که تمام اتصالات دستگاه به‌ صورت ایمن برقرار شده و آبگرمکن را روشن کردید، دوباره تمام اتصالات را بررسی کنید تا هرگونه خطا در طول روند نصب آبگرمکن صنعتی ایستاده را در سریع‌ ترین زمان ممکن حل کنید.

(۱ امتیاز) - ۵/۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست محتوا