منبع دوجداره چیست و چه کاربردی دارد؟

منبع دو جداره چیست و چه کاربردی دارد؟

منبع دوجداره چیست و چه کاربردی دارد؟ بهترین گزینه برای انتخاب آب گرم کن چیست؟پیشنهاد میکنیم با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

همه ی آنچه باید درباره منبع دوجداره بدانیم

تمامی ساختمان های مسکونی تجاری و اداری که نیاز به آب گرم بهداشتی دارند ، قاعدتا به یک مبدل گرمایی نیز نیاز دارند.این مبدل می تواند منبع دوجداره موتورخانه  باشد. منبع دوجداره آب گرم جزو قدیمی ترین و همزمان مدرن ترین تجهیزاتی است که به جهت بهره وری در زمینه آب گرم استفاده می شود.علت نام گذاری این دستگاه نیز به این علت است که از دو محفظه جدا از هم تشکیل شده است.

منبع دو جداره بدلیل شرایط ویژه ای که به همراه دارد جزو بهترین انتخاب ها برای فراهم سازی آب گرم مصرفی می باشد و بر اساس انتقال حرارت که حالتی از انتقال انرژی بین سطح جامد جداره منبع و آب موجود در مجاورت آن است ایجاد می شود.

منبع دو جداره که اغلب در ساختمان های حرارت مرکزی دیده می شود ،از دو عدسی محدب و از دو استوانه تودرتو تشکیل می شود و روش کار این منبع به این صورت است که آب سرد وارد جداره اول منبع شده و آب گرم دیگ شوفاژ وارد جداره دوم منبع می شود و بر اثر انتقال حرارت بین جداره اول و دوم ، آب درون جداره اول تبدیل به آب گرم مصرفی شده و آب درون جداره دوم گرمای خود را مقداری از دست داده و راهی دیگ شوفاژ می شود.آب داغ یا بخار تولید شده در دیگ به جدار خارجی منبع ارسال شده و آب موجود در استوانه داخلی را گرم می کند.

امروزه ابگرمکن‌ها با گاز کار می‌کنند که به صورت منبعی و دیواری وجود دارند ابگرمکن‌های منبعی یک منبع دارند که اب وارد آنها می‌شود و با شعله ای که در زیر ان وجود دارد گرم می‌شود این آبگرمکن‌ها روی زمین قرار دارند و فضای نسبتاً زیادی را اشغال می‌کنند و مناسب خانه‌های ویلایی و بزرگ اند و قیمت چندان زیادی ندارند.بیشتر در ویکی پدیا

بر روی منبع دو جداره یک بوشن جهت اتصال مسیر برگشت آب گرم مصرفی نیز وجود دارد . این بوشن بر روی یکی از عدسی های طرفین منبع نصب می شود.پیشنهاد می شود که این برگشت از سمت عدسی نزدیک به ورودی آب سرد باشد.

مطلب مرتبط:   آشنایی با آبگرمکن برقی و عملکرد آن

این منبع دقیقا مانند یک مبدل حرارتی دو لوله ای کار می کند که دارای مخزن ذخیره است.جنس ورق منابع دوجداره معمولا آهن یا فولاد یا گرم گالوانیزه است و چون فشار بالایی در این منایع جریان ندارد غالبا از ضخامت بالای شش میلیمتر در آنها استفاده نمی شود. راندمان حرارتی منابع دو جداره حدودا ۹۵ الی ۹۸ درصد است. به طور عام منابع دو جداره با ظرفیت های ۳۰۰ الی ۲۰۰۰ لیتر تولید می شوند.

منبع دوجداره
منبع دوجداره چیست و چه کاربردی دارد؟ بهترین گزینه برای انتخاب آب گرم کن چیست ؟

از نکاتی که می توان به آن اشاره کرد :

  • پسندیده تر این است به جای یک منبع دوجداره با ظرفیت بالا از دو منبع دو جداره استفاده شود که در مجموع همان ظرفیت را دارا باشد به این علت که در صورت خرابی یکی از منبع ها بتوان از آب گرم برخوردار بود.
  • توصیه می شود از منابع دوجداره با ضخامت عدسی بالاتر مانند سه در پنج یا چهار در شش استفاده بفرمایید چون غالبا منابع از سمت عدسی ها مورد پوسیدگی قرار می گیرند و باعث ترک های ریزی می شوند که با چشم دیده نمی شوند و بدین ترتیب از هزینه و زحمت شما کاسته می شود
  • عایق کاری منبع باعث می شود مصرف انرژی بهینه تر گردد و هزینه و استهلاک کاهش یابد.
  • نصب شیر اطمینان باعث می شود که امنیت کار بالا رود و هنگامی که فشار وارده بر منبع بیش از حد گردید کمک به خروج آب می کند و تخلیه صورت می گیرد که انفجار رخ ندهد.
  • نصب شیر یک طرفه حتما باید صورت گیرد که از پس زدن آب گرم به داخل لوله های آب گرم جلوگیری کند.
  • پس از مدتی استفاده ، منبع دچار رسوبات شدید می گردد و تبادل حرارت به خوبی صورت نمی گیرد و آب گرم بهداشتی منتقل نمی شود لذا می توانیم برای بهبود شرایط از پمپ اسید رقیق برای شستشو و رسوب زدایی استفاده کنیم.
  • سختی آب یکی از عوامل پوسیدگی منبع می باشد ، بدین منظور می توانیم با داشتن دستگاه سختی گیر عمر منبع را افزایش دهیم
  • جوشکاری منبع راه حل درستی نیست چون مشکل به طور کامل رفع نمی شود و پس از مدتی در نزدیکی محل آسیب دیده ، نشتی دیگری رخ می دهد
  • مقدار ظرفیت انتخابی برای منبع دوجداره را با دقت و بر حسب نیاز خریداری نمایید که راندمان کار پایین نیاید.یعنی اگر منبعی با گنجایش خیلی زیاد خریداری بفرمایید منبع دائما در حال گرم کردن آب می باشد و بدین ترتیب استهلاک و هزینه هایتان افزایش می یابد
  • در هنگام خرید دقت فرمایید که به دلیل حجم بزرگ منبع های با ظرفیت بالا ، امکان جابجایی به اتاقک موتورخانه وجود داشته باشد
  • برای منابه دو جداره عمودی باید در نظر داشت که یک فونداسیون به ضخامت ده سانتی متر و تراز کامل تعبیه کرد
  • هنگام خرید دقت فرمایید که منبع دو جداره مورد نظرتان از ضخامت ورقی بالایی برخوردار باشد
مطلب مرتبط:   تصفیه فاضلاب با مخزن سپتیک تانک

مزایای استفاده از منبع دو جداره :

  • قیمت مناسب نسبت به منبع کویل دار
  • عدم نیاز به پمپ سیرکولاتور
  • افت فشار کم منابع دوجداره باعث می شود بدون استفاده از پمپ وفقط با یک لوله برگشت بتوان آب گرم مصرفی را تا طبقه چهارم پیش برد
  • جهت گرم کردن آب سرد انرژی زیادی مصرف نمی کند و از این جهت هزینه های تامین انرژی کاهش می یابد
  • منبع دوجداره قیمت مناسبتری دارد .

معایب استفاده از منبع دو جداره :

  • افت حرارتی بالا در مقایسه با دیگر مبدل های گرمایشی
  • کاربرد نامناسب در محیط هایی که مصرف آب گرم بالایی دارند
  • به دلیل عدم دسترسی به لایه درونی امکان تعمیر تقریبا غیر ممکن و هزینه نسبتا بالایی دارد
  • در منابع دوجداره ای که ظرفیت بسیار بالایی دارند امکان اسید شویی و شست و شوی منبع سخت است
  • با در نظر گرفتن نوع طراحی و عملکرد منبع تنها به صورت افقی نصب می شود و جهت نصب به فضای بیشتری نیاز دارد

سعی بر این شد که بتوانیم منابع دو جداره را تشریح دهیم.شما می توانید هر زمانی در صورت داشتن هر گونه سوال ، انتقاد و یا مشاوره خرید با همکاران و نمایندگان فروش ما تماس بگیرید و بهترین گزینه ها را برای خود انتخاب کنید.

مرکز فروش منبع دوجداره در تهران

شرکت شوفاژ کاران اهورا، یکی از برترین شرکت‌های تولید کننده انواع تجهیزات تصفیه، انواع آبگرمکن‌ها، منابع ذخیره و از این قبیل تجهیزات می‌باشد. می توانید از لینک زیر تمامی محصولات این شرکت را مشاهده نمایید.

خرید منبع دو جداره

تماس با ما : ۹۸۲۱۶۶۳۱۱۴۸۲+

(۱ امتیاز) - ۵/۵

۲ دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست محتوا