انواع آبگرمکن های صنعتی را بشناسیم

انواع آبگرمکن های صنعتی را بشناسیم. آبگرمکن دستگاهی است که آب گرم مورد نیاز خانه و ساختمان و حتی مکان های صنعتی را فراهم می کند. اینکه یک آبگرمکن چطور این کار را انجام می دهد به نوع آن و نحوه کارکردش بستگی دارد.

آبگرمکن چیست؟

آبگرمکن وسیله‌ای است که فرآیند گرم کردن آب را برای استفاده در خانه و صنعت ممکن می‌سازد. آبگرمکن از یک منبع انرژی برای افزایش دمای آب استفاده می‌کند.
از مهمترین نیاز های بهداشتی برای مصرف خانگی یا صنعتی مقوله ای به نام آب گرم می باشد. تامین آب گرم مصرفی یکی از ملزومات انواع ساختمان های صنعتی و خانگی میباشد.

برای کارخانجات و ساختمان ها با انواع نیازها آبگرمکن های مختلفی وجود دارد. در مکان های بزرگی مانند کارواش ها ، مساجد ، استخر ها ، کارخانه های تولیدی و صنعتی و انواع شرکت هایی که مصرف روزانه آب گرم در آنها بالا میباشد ما به آبگرمکن صنعتی  که معادل انگلیسی آن می شود (Industrial Water Heater)  نیازمندیم.

انواع آب‌گرم‌کن[ویرایش]

  • آب‌گرم‌کن زغالی
  • آب‌گرم‌کن نفتی
  • آب‌گرم‌کن گازی
  • آب‌گرم‌کن خورشیدی
  • آب‌گرم‌کن برقی
  • آب‌گرم‌کن بدون تانک
  • آب‌گرم‌کن متراکم بیشتر در ویکی پدیا

شرکت شوفاژکاران تولید کننده آبگرمکن صنعتی ذیل میباشد

آبگرمکن صنعتی مشعل دار ایستاده

آبگرمکن صنعتی مشعل دار افقی

آبگرمکن صنعتی برقی ۳ فاز

آبگرمکن صنعتی برقی تک فاز

آبگرمکن صنعتی

از ویژگی های آبگرمکن صنعتی مشعل خور  قابلیت کار با انواع  مشعل هاست . در واقع این آبگرمکن ها قابلیت کار با  مشعل گازی ، مشعل گازوئیلی ، مشعل دوگانه سوز و حتی مشعل های بدون فن یا اتمسفریک را دارند که این مطلب استفاده از آن را در تمام مناطق ممکن می کند.
آبگرمکن های صنعتی در ابعاد و ظرفیت ۵۰۰ تا ۶۰۰۰ لیتر گنجایش در نوع افقی و ایستاده تولید و عرضه می شوند.

آبگرمکن صنعتی گازی :

اگر سوخت گاز در محل نصب فراهم باشد انتخب مناسب تر آبگرمکن گازی میباشد چون به صرفه ترین حالت است ، نصبش آسان است و همچنین آلودگی کمتر و بوی نامطبوع کمتری را نیز شامل میشود.

مطلب مرتبط:   تصفیه فاضلاب با مخزن سپتیک تانک

آبگرمکن گازی چطور کار می‌کند؟

همانطور که از نامشان پیداست منبع انرژی و سوخت در آن‌ها گاز است. ترموستات و شیر پیلوت (شیر اطمینان) مهم‌ترین اجزاء آبگرمکن گازی هستند. وظیفه ترموستات در آبگرمکن گازی، تنظیم درجه حرارت آب درون آن است که در صورت عملکرد نادرست آن، درجه حرارت و دما افزایش و یا کاهش پیدا می‌کند.

برای جلوگیری از این مشکلی یک شیر اطمینان بالای دستگاه تعبیه شده‌است که مانع از بالا رفتن فشار و انفجار و دمای داخل دستگاه می‌شود. وظیفه شیر پیلوت در این دستگاه روشن گذاشتن شمعک یا شعله کوچک است که در صورت نبود یا خرابی این شیر، گاز به سرعت فضای آبگرمکن را پر می‌کند و در نهایت انفجار رخ می‌دهد.

آبگرمکن‌های گازی، به نسبت سایر مدل‌هایی که در ادامه گفته خواهد شد طرفدار و فروش بیشتری دارند. اغلب این محبوبیت به دلیل هزینه کم سوخت و استفاده آسان و تعمیر راحت آن است. آبگرمکن‌های گازی به دو دسته دیواری و ایستاده تقسیم می‌شوند.

آبگرمکن صنعتی گازوئیلی :

این سوخت مصرفی دوده بیشتر و آلودگی بیشتری نسبت به گاز به همراه خواهد داشت. نکته مهم در استفاده از آبگرمکن صنعتی گازوئیلی فصل زمستان است چون اگر گازوئیل یخ بزند آب گرم نخواهید داشت.
برای جلوگیری از این اتفاق میتوانید مخزن گازوئیل را عایق کرده و یا اگر محل نصب آبگرمکن گازوئیلی زمستان های سردی دارد میتوانید از المنت های الکتریکی با دمای پایین برای جلوگیری از یخ زدن مخزن استفاده کنید.

از مزایای این نوع از آبگرمکن می توان به این موارد اشاره کرد :

  • تولید گرمای بیشتر نسبت به مدل های قدیمی
  • بدون دیگ در  لیتراژهای پایین
  • کمتر اشغال کردن فضا
  • دارای شاسی فلزی مقاوم و به صورت ثابت
  • مصرف کمتر سوخت
انواع آبگرمکن های صنعتی را بشناسیم
شرکت شوفاژکاران تولید کننده ابگرمکن صنعتی برقی المنت دار و مشعل دار

آبگرمکن صنعتی برقی :

استفاده از این آبگرمکن ها مناسب مکان هایی است که دسترسی به سوخت های فسیلی یعنی گاز و گازوئیل ممکن نیست. برای استفاده از آبگرمکن های صنعتی برقی نیاز به تجهیزات زیربنایی دارید از جمله کابل برق ، برق سه فاز تک فاز و تابلو برق.

از مزایای این نوع از آبگرمکن می توان به این موارد اشاره کرد :

  • عدم نیاز به دودکش
  • سهولت نصب
  • قیمت مناسب
  • وزن کمتر
  • دبی بالاتر آب گرم
مطلب مرتبط:   حل مشکل سوراخ شدن مخزن آبگرمکن ایستاده

آبگرمکن صنعتی خورشیدی :

آبگرمکن های صنعتی خورشیدی در آپارتمان ها ، استخر ها ، گلخانه ها و موتورخانه ها کاربرد فراوانی دارند. حجم مخزن آبگرمکن های صنعتی خورشیدی در حدود ۴۰ لیتر می باشد.
دو سیستم از آبگرمکن های صنعتی خورشیدی وجود دارد که شامل سیستم Active و سیستم Passive  می باشد.

اولین مسئله ای که بایستی در خرید آبگرمکن مد نظر قرار گیرد مسئله ایمنی و تجهیزات امنیتی میباشد که شامل شیر اطمینان و کلید حرارتی میباشد.
نوع سوخت مصرفی نیز جزو موارد مهم میباشد که در این میان گاز بدلیل در دسترس بودن و مقرون به صرفه بودنش از بهترین انتخاب ها میباشد.
در شرایطی که گاز فراهم است ولی احتمال قطعی آن میرود میتوانید از آبگرمکن های صنعتی دوگانه استفاده کنید که ضریب اطمینان بالا رود و تحت هر شرایطی آب گرم مورد نیاز فراهم شود.

تجهیزات

ترموستات 

آبگرمکن صنعتی

ترموستات ابزاری است که در مسیر برق ورودی به مشعل آبگرمکن قرار میگیرد و بوسیله آن کارکرد مشعل و در نتیجه دمای آب کنترل می گردد. محل نصب این قطعه بین فیوز و مشعل میباشد بدین صورت که برق پس از عبور از فیوز وارد ترموستات شده و سپس وارد مشعل خواهد شد.

در آبگرمکن های صنعتی با ظرفیت بالاتر میتوان از دو ترموستات استفاده کرد که به دومین ترموستات ، ترموستات حد می گویند.
دمای ترموستات حد را کمی بالاتر تعیین می کنند که اگر ترموستات اول با خطا مواجه شد بتوانیم دستگاه را کنترل کرده و از آسیب رسیدن به آبگرمکن جلوگیری کنیم.

شیر اطمینان 

تمامی مخازن و منابع تحت فشار که دارای عملکرد حرارتی هستند نیازمند به شیر اطمینان می باشند.برای آبگرمکن صنعتی شیر اطمینانی که حساس به دما باشد نیاز است که وابسته به ظرفیت آبگرمکن و تعداد آبگرمکن باید انتخاب شود.

گیج فشار و دمای آبگرمکن صنعتی 

این ابزار کمک میکند که از خطای شیر اطمینان و ترموستات آگاه شویم همچنین فشار وارده را میتوان قرائت کرد که از حد مجاز خارج نشود. در صورتی که فشار مضاعف گردید و از حد متعادل خویش بالاتر رفت میتوان از فشارشکن بر روی مسیر ورودی آب استفاده کرد یا فشار پمپ آب را کاهش داد که آبگرمکن آسیب نبیند.

مطلب مرتبط:   بهترین قیمت آبگرمکن صنعتی مشعل دار

دودکش آبگرمکن صنعتی 

در مدل آبگرمکن گازوئیلی حدالامکان باید از دودکش بلند و مناسب استفاده کرد. کارایی دودکش فقط محدود به خروج دود نمیشود بلکه تاثیر ویژه ای در کارکرد آبگرمکن نیز دارد.
عدم تطابق ارتفاع و سایز لوله نیز میتواند در احتراق مشعل موثر باشد. از مهمترین مسائلی که باید به آن توجه داشت کلاهک دودکش است. کاربرد کلاهک دودکش جلوگیری از خاموش شدن مشعل حین وزش باد های شدید، جلوگیری از برگشت شعله و به خصوص جلوگیری از نفوذ باران می باشد. آب باران پس از نفوذ باعث آسیب دیدگی های شدید و پوسیدگی میشود که عمر آبگرمکن صنعتی شما را کاهش می دهد.

قیمت آبگرمکن های صنعتی 

قیمت آبگرمکن به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله :

  • نوع مشعل و نوع آبگرمکن
  • جنس بدنه و کیفیت قطعات مورد استفاده
  • ضخامت ورق مخزن اصلی آبگرمکن
  • ظرفیت آبگرمکن و طرز قرارگیری آن

مزایای استفاده از آبگرمکن های صنعتی

آبگرمن های صنعتی به عنوان یک مبدل حرارتی فوری گاز به اب بدون معطلی آبگرم فراوانی در مدت زمان کوتاه تولید می کند. در سیستم هایی که فقط آبگرم بهداشت نیاز دارند به شدت به جای موتورخانه آبگرم و استفاده از دیگ های حرلارتی مرکزی و منابع کویلی مفید تر و کم هزینه تر است.
راه اندازی آن در صورت نصب مشعل توسط سازنده بسیار ساده بوده و هزینه ران کردن موتورخانه و تنظیمات اضافی دیگر را ندارد . کار کردن با آن به دلیل نداشتن هیچ گونه قطعات کنترلی و پیچیده مانند پمپ و …. به شدت ساده می باشد.

شما می توانید جهت اطلاع از جدیدترین قیمت ها و همچنین آگاهی از بهترین آبگرمکن های موجود در بازار ، با کارشناسان شرکت شوفاژکاران تماس حاصل فرمایید.

خرید آبگرمکن

شماره تماس۹۸۲۱۶۶۳۱۱۴۸۲+

- امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست محتوا