دلیل دیر گرم شدن آب در منبع کویل دار

دلیل دیر گرم شدن آب در منبع کویل دار ایستاده و یا افقی رسوب گرفتن لوله های مسی کویل حرارتی میباشد. به نظر شما چه زمانی منبع کویل دار احتیاج به اسید شویی دارد؟ با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

منبع کویل دار چیست؟

منبع کویل دار جهت تامین آبگرم مصرفی ساختمان ها و صنایع مختلف استفاده می ­شود. دمای مناسب آبگرم مصرفی مورد نیاز برای مصارف بهداشتی و شستشو بین ۵۰ تا ۶۰ درجه­ سانتی­گراد می­ باشد. به منظور اینکه دمای آب سرد ورودی از سیستم لوله­ کشی را تا دمای مناسب ذکر شده افزایش دهیم روش­های مختلفی وجود دارد. یکی از مناسب­ ترین روش ­ها استفاده از منابع کویل­دار می­ باشد.

یکی از مهم ترین تجهیزات مصرفی برای هر شخص یا حرفه ای آب گرم کن می باشد.یکی از انواع آب گرم کن ، آب گرم کن های کویل دار می باشند که انواع مختلفی دارد.هر کدام ویژگی ها و معایبی دارند که ما برایتان توضیح می دهیم.ابتدا اندکی با آب گرم کن های کویل دار آشنا شویم.منبع های کویل دار شرکت شوفاژکاران اهورا با ورق های گالوانیزه گرم و همچنین با ورق های فولاد سیاه و کویل های مسی تولید می شوند.

مد نظر داشته باشید که در صورت استفاده از ورق های فولاد سیاه به عمر منبع افزوده می شود و همچنین منبع کویل دار کمتر دچار زنگ زدگی و خوردگی می شود.شرکت شوفاژ کاران اهورا به دلیل جلب رضایت مشتری در سطوح داخلی منابع از سندبلاست استفاده می کند و از رنگ های سه لایه اپوکسی استفاده می کند تا بهترین پوشش بهداشتی مد نظر قرار گیرد.شما می توانید در صورت نیاز سفارش دهید تا محصولتان از جنس استینلس استیل ساخته شود که در این مدل هزینه تان افزایش می یاید در عین حال کیفیت منبع بالاتر رفته و عمر آن بیشتر می شود.

نکته قابل توجه اینکه در مناطقی که آب خورنده وجود دارد استفاده از منابع با کویل های استیل می تواند بسیار کاربردی باشد ولی در کویل های مسی انتقال حرارت با سرعت بیشتری صورت می گیرد.منابع کویل دار یا کویلی از طریق مجاورت غیر مستقیم ، آب گرم فراهم کرده و در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.این منابع سرعت بالایی در گرم کردن آب دارند و از این جهت از محبوبیت بالایی برخوردار شده اند.

حجم مخزن منابع کویل دار از ۲۰۰  الی ۱۰۰۰۰ لیتر متغیر می باشد که این مسئله باعث می شود هر نوع مصرف کننده ای بتواند وابسته به نیاز خود از این منابع استفاده کند.این منابع می تواند آب گرم مصرفی برای انواع مصارف از جمله شرکت ها ، کارخانه ها ، استخر ها و همچنین مصارف خانگی را تهیه کند.

کویل‌ها در واقع محلهای تبادل حرارت در سیستم‌های گرمایش هستند. کویل‌ها را بر اساس عملکرد می‌توان به دو نوع کویلهای U شکل و اسپیرال گرمایشی تقسیم کرد. همین‌طور کویل‌ها را بر اساس سیال به سه دسته زیر تقسیم می‌کنند:

  1. آب به روغن
  2. آب به بخار
  3. آب به آب بیشتر در ویکی پدیا

انواع منابع کویل دار

نکته قابل توجه در خصوص این منابع این است که به دلیل مخازن موجود در این منابع ، حتی در صورت استفاده نکردن از منبع نیز آب گرم همچنان موجود و در دسترس می باشد.
منابع کویل دار انواع مختلفی دارند از جمله :

  • منابع کویل دار ایستاده
  • منابع کویل دار افقی
  •  منابع کویل دار اسپیرال
مطلب مرتبط:   شوفاژکاران،تولید کننده دیگ آبگرم گالوانیزه
دلیل دیر گرم شدن آب در منبع کویل دار
منابع کویل دار افقی ، منابع کویل دار ایستاده ، منابع کویل دار اسپیرال

 

هر کدام از این منابع مزیت های ویژه ی خود را داراست که شما می توانید وابسته به محل نصب ، حجم مخزن مورد نیاز و نوع نیازتان یکی را انتخاب کنید.

نکته دیگری که می تواند مد نظر قرار گیرد استفاده از منابع دارای دو کویل است.منابع با ظرفیت های خیلی بالا به سه دلیل می توانند از دو کویل استفاده کنند :

  • یک اینکه در صورت استفاده از یک کویل باید حجم و وزن کویل متناسب با منبع باشد و این مسئله در نمونه های بزرگ خود را نشان می دهد که شستشو در این منابع با مشکل روبرو است.از این جهت از دو کویل موازی استفاده می کنند که سرویس و نگهداری آسان تر شود.
  • و دوم اینکه در شرکت ها و کارخانجاتی که نیاز مبرم به آب گرم از طریق منبع کویل دار دارند و زمان کافی برای تعمیر و سرویس منبع ندارند ، از منبع دو کویل استفاده می کنند تا کویل دوم به صورت بایپس یا فرعی کار کند.
  • و سومین دلیل در منابع ۲ کویله آبگرم خروجی بیشتر میباشد و ۲ کویله بودن  منبع یکی پیش گرم و دیگری پس گرم میکند این یعنی خروجی آب گزم بیشتر میشود و در نهایت از منبع کویل دار بیشترین خروجی اب گرم را میتوان گرفت .

منبع کویل دار ایستاده و افقی

این منابع از لحاظ عملکرد ، کارایی یکسانی دارند در عین حال تفاوت های جزئی دارند که ما برایتان شرح می دهیم تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید.
در منبع کویل دار افقی به دلیل تک جداره بودن این محصول ، نگهداری و تعمیرات راحت تر صورت می گیرد.در این مدل منابع کویل ها به شکل یو انگلیسی ساخته می شوند تا بتوانیم آسان تر عملیات رسوب زدایی را انجام دهیم.

مطلب مرتبط:   انواع آبگرمکن های صنعتی را بشناسیم

منابع کویل دار با توجه به این نکته می توانند نسبت به منابع دو جداره بهتر عمل کنند و آن نکته این است که معمولا جنس متریال مصرفی در منابع دوجداره فلز است که این بدان معنی است که در صورت خرابی امکان تعمیر بسی سخت بوده و هزینه ی بالایی را در پی خواهد داشت در عین حال در منابع کویل دار به دلیل وجود کویل راندمان کاری و سرعت گرم کردن بالاتر است و همچنین عملیات رسوب زدایی راحت تر قابل انجام است.

قیمت منبع کویل دار افقی و عمودی تفاوت چندانی ندارد و بیشتر به محل قرارگیری آن در محل بستگی دارد.دراین خصوص شما می توانید با همکاران ما ارتباط برقرار کنید تا از بهترین راهنمایی ها برخوردار شوید.

منبع کویل دار اسپیرال

در این مدل منبع ها به دلیل ساختار به خصوصی که دارند راندمان کار بالاتر از آب گرم کن های سنتی است و بازدهی بهتر انجام می گیرد.در این مدل منبع ها تلاش بر این شده که نقاط ضعف منابع کویل دار قدیمی تر برطرف شود و صرفه جویی انرژی بیشتری لحاظ شود.این مدل از منابع نسل جدید منابع کویل دار محسوب می شوند.
از جمله مزایا و نکات مثبتی که در این خصوص شاهدیم عبارت است از :

  • انتقال حرارت بالاتر نسبت به دیگر منابع کویل دار و منابع دوجداره
  • قیمت مناسب تر نسبت به مدل هایی که در بالا ذکر شد
  • فضاگیری کمتر
  • عملیات اسیدشویی به آسانی صورت می گیرد

چه زمانی منبع کویل دار احتیاج به اسید شویی دارد؟

  • آب مصرفی گرم نمی شود و یا خیلی دیر گرم می شود.
  • آب مصرفی گرم است ولی بعد از مدت کوتاهی سرد می شود.
  • در زمان هایی که آب گرم بیشتر مصرف می شود مانند روزهای تعطیل، آب داغ نیست.
  • مشعل موتورخانه به صورت دائم کار می کند.
  • مدت زمان زیادی از آخرین سرویس و اسیدشویی منبع کویل دار می گذرد.

دلایل دیر گرم شدن آب در منبع کویل دار

یکی از دلایل دیر گرم شدن آب در منبع کویل دار ایستاده و یا افقی رسوب گرفتن لوله های مسی کویل حرارتی میباشد . تجربه ثابت کرده است حذف رسوب های چسبیده به کویل بر اثر گذشت زمان و اسید شویی منبع کویل دار مشکل رسوب گرفتگی کویل را حل کرده است و تبادل حرارت بین کویل و آب گرم مصرفی بهتر و سریعتر انجام میشود.

مطلب مرتبط:   قیمت دیگ فولادی گالوانیزه

هزینه اسید شویی منبع کویل دار

معمولا کویل را باید ۳ الی ۴ سال یکبار اسید شویی کرد.  اسید شویی زیاد اولا هزینه بر است و هر بار که اسید شویی میکنیم باید به شخص فنی مبلغی حداقل ۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان اجرت بدهیم و علاوه بر اجرت تمامی واشرهای کویل و حتی در بعضی مواقع پیچ ها بر اثر زنگ زدگی باید تعویض شوند و همچنین ۲ الی ۴ گالن اسید دیسکلر هم باید استفاده شود. و تقریبا ۱ روز کامل آب گرم مصرفی در زمان اسید شویی کویل باید قطع باشد و آب گرم داخل منبع کویل دار کامل باید تخلیه شود که تمام این ها هزینه های جاری هستند که در مجموع عدد زیادی میشود.

آیا اسید شویی برای کویلها ضرر دارد؟

بله اسید شویی کاملا به کویلها اسیب میزند در هر بار اسید شویی علاوه بر رسوبهای سطح کویل که برداشته میشود لایه ای از ضخامت لوله های مسی کویل هم برداشته میشود و این یعنی عمر کویل کم خواهد شد.

ما در این مقاله سعی کردیم تا جایی که ممکن بود شرایط و مزایای هر کدام را خدمتتان توضیح دهیم.تنوع در ظرفیت منبع ها ، تنوع در جنس به کار رفته در محصولات و همچنین نوع منبع مورد نظرتان می تواند در انتخابتان تاثیرگذار باشد.در نهایت این انتخاب با افکار شما صورت می گیرد.در عین حال شما می توانید با کارشناسان و نمایندگان فروش ما ارتباط برقرار کنید تا بسته به نوع نیازتان بهترین مدل را انتخاب کنید.

برای اسید شویی منابع کویل دار باید از چه اسیدی استفاده کنیم؟

برای اسید شویی باید از اسید دارای اینهیبیتور(inhibitor) مخصوص مس استفاده کنیم تا از خوردگی فلز جلوگیری شود. سپس اسید را آهسته و به آرامی با آب مخلوط کرده و PH آن متناسب با میزان رسوب باقی مانده تنظیم می‌شود. اگر مبدل را یکباره داخل اسید قرار دهید امکان این را دارد که کویل سوراخ شود. بعد از اسید شویی باید منبع را به طور کامل با آب و محلول خنثی شست و شو دهید.

از کجا منبع کویل دار تهیه کنیم؟

شما می توانید جهت اطلاع از جدیدترین قیمت ها و همچنین آگاهی از بهترین منابع کویل دار موجود در بازار ، با کارشناسان شرکت شوفاژکاران تماس حاصل فرمایید. تماس با ما  خرید منبع کویل دار اسپیرال

تماس با ما :  ۹۸۲۱۶۶۳۱۱۴۸۲+

(۱ امتیاز) - ۵/۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست محتوا