بهترین فیلتر شنی برای استخر

بهترین فیلتر شنی برای استخر کدام است؟ فیلتر شنی جزو اولین روش ها برای تصفیه آب می باشد که انواع مختلفی دارد.فیلتر شنی معمولا رسوبات ، فلزات و هیدروکربن ها را جدا می کند.

فیلتر شنی چیست؟

یکی از ساده ترین و ابتدایی ترین روش هایی که برای زلال سازی و تصفیه آب استفاده می شود ، استفاده از فیلتر شنی استخر است که روش کار آن به وسیله بستر ماسه ای است.فیلتر شنی معمولا رسوبات ، فلزات و هیدروکربن ها را جدا می کند.

این فیلترینگ در ورودی آب قرار می گیرد و علاوه بر موارد یاد شده گل و لای ، کلر آزاد ، شن و ماسه و ذرات میکرونی را را خارج می کند که باعث می شود آب زلال شود.به همین جهت برای استفاده در استخرها ، تصفیه خانه و همچنین مکان هایی که آب زلال موجود نیست مناسب است.متاسفانه سیستم تصفیه آب در ایران به خوبی عمل نمی کند به همین جهت عموما نیاز به دستگاه تصفیه آب دارند.

محاسبه فیلتر شنی
فیلتر شنی فلزی گالوانیزه و استیل

کاربرد فیلتر شنی استخر چیست؟

فیلتر شنی توانایی حذف ذرات معلق در آب را دارد و چون در سیستم تصفیه فیلتر شنی ، کربن و یا سیلیس داریم به این جهت آب تصفیه شده عاری از کلر ، بو و مزه می باشد.روش کار این دستگاه مشابه سه عملکرد اولیه دستگاه های تصفیه آب خانگی می باشد با این تفاوت که صافی شنی با دقت بیشتری

عمل تصفیه را انجام می دهد و مقدار آب خروجی بسیار بیشتر از دستگاه های تصفیه آب خانگی می باشد.همان طور که می دانید کلر بیش از حد در آب باعث ایجاد ناراحتی های پوستی و مشکلات تنفسی می شود که چون صافی شنی این مشکل را تحت پوشش قرار می دهد از محبوبیت فراوانی برخوردار شده است.

استفاده دیگری از فیلتر شنی  میشود استفاده در آبیاری مزارع  میباشد . استفاده از فیلتر شنی آبیاری قطره ای برای مزارع میباشد .

اولین آزمایشات در مورد تصفیه آب در قرن هفدهم انجام شد. فرانسیس بیکن تلاش کرد آب دریا را با عبوردادن از یک فیلتر شنی نمک‌زدایی کند. اگرچه آزمایش او موفقیت آمیز نبود، اما آغاز علاقه جدیدی به این روش از تصفیه آب بود.بیشتر در ویکیپدیا

بهترین فیلتر شنی برای استخر
شرکت شوفاژکاران تولید کننده فیلتر شنی استخر

فیلتر شنی چگونه عمل می کند؟

فرایند فیلتراسیونی که عموما توسط فیلتر های شنی صورت می گیرد می تواند باعث حذف جامدات معلق ، فلوک ، باکتری ، ویروس و تخم انگل شود.اگر چه صافی شنی بسیاری از آلودگی ها را جدا می کند اما به تنهایی قادر نیست تمامی مشکلات را حل کند و حافظ بهداشت و سلامتی شود.آب در این سیستم ها از بالا وارد شده و پس از فیلترینگ از پایین خارج می شود.

مطلب مرتبط:   تعویض کویل گرمایشی سرمایشی

انواع فیلتر های شنی کدامند؟

  • فیلتر شن و ماسه سریع ( تحت فشار )
  • فیلتر شن و ماسه گرانشی
  • فیلتر شنی آرام
  • فیلتر شنی FRP
  • فیلتر شنی فلزی
  • فیلتر شنی تند ثقلی

فیلتر شنی استخر

این نوع فیلتر شنی مناسب مصارف خانگی و همچنین استخر می باشد که می تواند ناخالصی هایی که حداقل ۱۰۰ میکرون هستند را فیلتر کند.قیمت کمی دارند و همچنین حجم کمی را اشغال می کنند.بنا به تقاضای مشتری می تواند از جنس فلز ، فایبرگلاس و یا بتن باشد که عموما نوع بتنی برای پالایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.این فیلتر مناسب کدورت NUT 5 الی NUT 10 می باشد.

در صورتی که آب مورد نظر از رنگ و طعم نامناسبی برخوردار باشد لازم است از لایه آنتراسیت یا کربن فعال در فیلتر استفاده شود.شما میتوانید هر جای کشور که هستید با ما جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید و هر مدل از فیلتر شنی که خواستید را سفارش دهید.همچنین می توانید از صفحه فیلتر شنی استخر دیدن فرمایید تا بهترین فیلتر شنی برای استخر را انتخاب کنید.

فیلتر شنی سریع ( تحت فشار ) چیست؟

این نوع از فیلتر های شنی مناسب محل های کوچک از قبیل استخر ها و باغ ها می باشد.به صورت استوانه های تحت فشار ساخته می شوند و درون آن ها پر از شن است.آب از بالا وارد می شود و پس از تصفیه و زلال سازی از پایین دستگاه خارج می شود.با قرار دارن یک لایه ذرات درشت روی فیلتر ها می توانید عمر دستگاه را افزایش داده و از نازل ها محافظت کنید.از مزایای این دستگاه می توان به این موارد اشاره کرد :

  • هزینه مناسب و نگهداری آسان
  • شسشتوی راحت
  • کیفیت قابل قبول آب خروجی
  • سرعت بالا در پروسه فیلترینگ
  • اندازه و ابعاد مورد قبول

فیلتر شنی گرانشی چیست؟

عموما از فیلتر شنی گرانشی در سیستم های شهری و آب معدنی و در فیلتر های چند مرحله ای استفاده می شود.در این مدل از فیتر های شنی از شن و ماسه های درشت و محیط گرانولی جهت فیلترینگ و حذف ناخالصی ها استفاده می کنند.این دستگاه ها از مواد های شیمیایی لخته کننده استفاده می کنند تا ناخالصی ها را حذف کنند.این دستگاه ها غالبا برای مصرف های عظیم استفاده می شود چون هزینه نصب و نگهداری از این مدل فیلتر ها زیاد می باشد  بنابراین برای عموم به صرفه نیستند.نکته دیگر این که استفاده از این دستگاه نسبت به مدل تحت فشار بسیار پیچیده تر است.

مطلب مرتبط:   آشنایی با آبگرمکن برقی و عملکرد آن

فیلتر شنی آرام چیست؟

جزو قدیمی ترین روش های تصفیه آب است و ریشه آن به زمان های دور باز می گردد.این مدل از فیلتر های شنی مناسب محل های کوچک و آب هایی که خیلی آلوده نیستند می باشد.در صورتی که انتظار زیادی از دستگاه دارید چه در موضع مقدار آب و چه در موضع کیفیت آب ، خدمتتان عرض کنیم که این مورد مناسب شما نمی باشد.

فیلتر شنی FRP

این فیلتر شنی از جنس فایبرگلاس می باشد.استوانه شکل تولید می شود و ظرفیت بالایی ندارد.اگر شما به دنبال دستگاهی هستید که ظرفیت منبع بالایی نداشته باشد و استفاده ی شما کمتر از مصرف روزانه و خانگی می باشد ، این دستگاه برای شما مناسب می باشد. و یکی از برندهای معروف و پر استفاده بازار فیلتر شنی ایمکس میباشد . نصب فیلتر شنی ایمکس مانند فیلتر شنی  فیلتر شنی گالوانیزه است . قیمت فیلتر شنی ایمکس و فیلتر  شنی فلزی گالوانیزه و یا استیل متفاوت میباشند .

فیلتر شنی فلزی

همانطور که اسم این فیلتر به ما اعلام می کند جنس این دستگاه از فولاد و نازل فیلتر شنی از نوع برنج می باشد. فیلتر شنی با بدنه فلزی قدرت فیلتراسیون بیشتری نسبت به فیلتر شنی فایبرگلاس دارد به این معنی که نسبت به ابعاد آن ، دبی آب در حال عبور از روی سطح آن بیشتر از نمونه فایبرگلاس می باشد.از جاهایی که می توان از این دستگاه استفاده کرد می توان به استخر های پرورش ماهی ، استخر های شنا و تصفیه پساب های صنعتی  اشاره کرد.

انواع فیلتر شنی فلزی را میتوان به ۳ نوع تقسیم کرد . ۱- فیلتر شنی فلزی ورق سیاه که این نوع فیلتر شنی ار داخل بعد از چربی زدایی و تمیز شدن از هر نوع چربی اپوکسی میشود و بیرون فیلتر شنی فلزی رنگ میکنند.  فیلتر شنی گالوانیزه همچنان که از نامش مشخص است از ورق گالوانیزه تولید میشود و محل های جوش رنگ گالوانیزه میشود تا پوسیده نشود .

فیلتر شنی استیل که متریال بدنه از استیل ۳۰۴ و یا ۳۱۶ به سفارش مشتری ساخته میشود و  فیلتر شنی استیل نسبت به فیلتر شنی گالوانیزه و فیلتر شنی فلزی  قیمت بالایی دارد . لوله کشی و شیرالات فیلتر شنی استیل را میتوان تمام استیل و یا گالوانیزه و شیرالات برنجی انتخاب کرد . فیلتر شنی استیل تحمل فشار کاری بالاتری و عمر بیشتری نسبت به نوع فلزی و یا گالوانیزه دارد .

مطلب مرتبط:   حل مشکل سوراخ شدن مخزن آبگرمکن ایستاده

فیلتر شنی تند ثقلی

جزو روش های متداولی که برای تصفیه آب آلوده استفاده می شود فیلتر شنی ثقلی است.بستر این دستگاه از جنس سیلیس با درجه خلوص بالا می باشد.همچنین این فیلتر ها در گذر زمان کارایی خود را از دست نمی دهند و با شستشوی معکوس می توانند کارایی و عملکردشان را بهبود بخشند.غالبا در کف این فیلتر ها از بتن یا مواد پلاستیکی استفاده می شود و همچنین حداقل ۶۰ و حداکثر ۹۰ نازل پلاستیکی در هر متر مربع آن جهت خروج آب زلال قرار داده می شود.

بک واش یا شستشوی معکوس چیست؟

طبیعی است که پس از مدتی استفاده از فیلتر های شنی ، این سیلیس و کربن های موجود داخل فیلتر شنی کثیف می شوند و نیاز به شستشو دارند.علائمی که نشان می دهد دستگاه ما نیاز به شستشو دارد بالا رفتن فشار فیلتر و همچنین کاهش جریان آب خروجی می باشد.

بدین منظور نیاز است که آب به صورت برعکس وارد دستگاه شود ، شن و ماسه ها شسته شوند و همچنین آبی که برای شستشو استفاده شد نیز به بیرون استخر خارج شود.به این عمل بک واش یا شستشوی معکوس می گویند که باعث می شود کارایی دستگاه بهینه شود.در دستگاه های جدید این عمل بسادگی و با شیری که بدین منظور قرار داده شده انجام می شود.پس از چند بار شستشو نیاز است که شن و سنگریزه های دستگاه به طور کامل تعویض شوند.

جمع بندی و سخن پایانی

در این مقاله توضیحاتی راجع به بهترین فیلتر شنی برای استخر و انواع آن داده شد.متوجه شدیم که کاربرد آنها چیست و مناسب چه نوع مصارفی می باشند.
شرکت شوفاژ کاران اهورا، یکی از برترین شرکت‌های تولید کننده انواع تجهیزات تصفیه، انواع آبگرمکن‌ها، منابع ذخیره و از این قبیل تجهیزات می‌باشد.
شما می توانید هر هنگام که اراده کنید با نمایندگان و کارشناسان ما تماس بگیرید و جهت خرید یا مشاوره اقدام فرمایید.

تماس با ما : ۹۸۲۱۶۶۳۱۱۴۸۲+

- امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست محتوا